05 January 2012

Meraih skandal


Zaman ini semakin berubah. Lebih-lebih lagi bila sistem kapitalisme sudah meresap dalam tiap akar masyarakat. Keadaan terdesak menjadi permainan dan hiasan kehidupan. Terutamanya terdesak dengan wang. Ramai yang terperangkap dalam sistem kapitalisme hasil bawaan kolonial ini. Maka bermacam-macam cabang jalan dan cara dijalan, dilalui dan diikuti demi mencari wang. Tidak lupa mereka yang memilih jalan meraih skandal.

hiasan semata-mata



Makna skandal adalah perkara atau perbuatan keji (malu, aib, hina, dan sebagainya yang biasanya menimbulkan ke­marahan orang ramai)*. Walaupun maknanya jijik, keji dan kotor, masih ramai yang memilih jalan ini demi melampiaskan kesempitan hidup. Atas alasan, mudah dan senang. Terutamanya yang memiliki aset yang baik untuk didagangkan. 


hiasan semata-mata






Apa aset terbaik untuk perdagangan skandal? Aset terbaik adalah memiliki raut wajah yang cantik dan kacak. Tubuh badan yang mantap dan mampu melelehkan air liur menahan gelojak nafsu. Itu belum cukup lagi untuk menjadikan anda cemerlang dalam perniagaan skandal. Keyakinan yang tinggi juga diperlukan untuk mencairkan pelanggan-pelanggan anda.

hiasan semata-mata


Anda miliki aset terbaik itu? Kalau ya, bagus. Jangan lengahkan lagi masa anda untuk bersyukur dianugerahkan aset sebegitu rupa. Gunakan sebaik mungkin. Jangan komersialkan aset mu pada tangan-tangan, badan-badan, dan mulut-mulut mereka yang kegersangan belaian berahi. Cintai dirimu sepenuhnya, sebelum kamu serahkan pada yang lain..




1 comment:

Anonymous said...

Wahhhhh, elok sgt yg tuh, nak skilo...hah3

lain-lain cerita jiwa saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...