09 July 2012

segmen Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan

"Wahai manusia, kini datang bulan yang mulia, bulan yang berkat"


Assalamualaikum buat sahabat semua. moga sihat hendaknya. Kali ni, terbit rasa dijiwa untuk buat satu segmen. segmen yang biasa-biasa saja. Cikgu nama kan segmen Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan, sempena menanti dan merayakan kedatangan bulan ramadhan. ya lah, ramadhan dah dekat, jadi dengan penyebaran segmen ni membuatkan kita jadi lebih teruja untuk menikmati dan menghargai bulan ramadhan nanti.



Ganjarannya?? harap maaflah, cikgu tak menyediakan apa-apa ganjaran yang cantik, comel, mahal ataupun beli dari jauh, dan bukan juga sponsor. Cikgu niat ikhlas buat segmen ni nak menyedarkan diri sendiri dan sahabat semua tentang kedatangan ramadhan. itu sahaja. Insyaallah, ganjaran dariNya lagi Maha Hebat.

Tiada syarat yang pelik mahupun susah. Seperti segmen-segmen lain, cuma perlu buat begini;

1- buat satu entry bertajuk Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan. Dalam entry itu anda boleh ceritakan pengalaman berpuasa anda, ataupun ganjaran/kelebihan  bulan Ramadhan.

2- letakkan gambar banner segmen ini pada entry anda, dan link kan ke blog Jiwa Saya ni

3- tag kan pada kawan-kawan blogger yang lain, tidak ada kuantiti yang dihadkan, terpulang buat anda.

4- tiada paksaan, follow lah blog Jiwa Saya milik cikgu Azam Aziz ni.


5- kalau sudah siap, tinggalkan link entry anda pada komen dibawah


6- mudah kan



tarikh akhir untuk segmen ini, sampai menjelangnya satu Syawal. Moga kita dapat berdakwah dan menyebarkan tentang agama Allah dengan apa jua medium, termasuk blog. 
Salam sahabat buat semua =)



No comments: