18 August 2012

salam lebaran : jiwa hakir

Selamat hari raya maaf zahir dan batin, aku ucapkan buat semua sahabat, tak kira kenal atau tidak, yang sudi menjengah dan membaca blog jiwa saya ni. Kejap je rasa kan, tiba-tiba esok dah raya dah. Masa berputar ke berlari??



Seperti tahun-tahun yang lepas, aku akan beraya di rumah sendiri, di Felda Raja Alias 4, Seri Jempol Negeri sembilan. Usai solat sunat hari raya dan makan berjemaah bersama famili, mula la bertolak ke kampung mak & abah, Batu Pahat Johor. Untung dua-dua kampung dekat, tak ada la konflik dan krisis pulang beraya. 



Bila nak raya ni, pastinya banyak memori dan kenangan kan. Terlalu banyak kenangan dalam episod raya aku. Antaranya, pernah satu episod raya, tak ingat tahun bila, aku dah siap-siap beli songkok nak bawa sembahyang raya, bila esok paginya nak pergi masjid, songkok tu hilang ! punya la kelam kabut cari tak jugak jumpa. Kena marah dengan mak lagi. Sudahnya pergi pakai songkok lama. pilu. 



Balik tu, jumpe songkok, nyorok belakang kotak. Tak ada rezki nak bawa p masjid kan. 

Tahun ni raya terisi dengan kursus induksi PERSADA kebangsaan di UPM. Raya ke-6 dah kena pegi UPM. Tak apa lah, pengorbanan untuk orang lain kan. Moga segalanya dipermudahkan oleh Tuhan. 

Salam lebaran ~

No comments:

lain-lain cerita jiwa saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...