29 September 2012

Jodoh kita

Setiap manusia mahukan yang terbaik buat diri masing-masing. Ini bukan pentingkan diri sendiri, tetapi meletakkan hak diri pada tempat yang sepatutnya. Jadi, setiap orang mahukan jodoh yang terbaik untuk dirinya. 



Jodoh ini tentunya urusan Tuhan. DIA yang lebih tahu, siapa yang terbaik untuk kita. Walaupun sedalam mana cinta kita pada seseorang kekasih, kalau dah memang dia bukan jodoh kita, tak akan menjadi nyata bahagia bergelar sepasang mempelai. Waimma sudah bergelar tunang sekalipun, kalau memang sudah tertulis dia bukan jodoh kita, tak kan kemana pun. 

Jadi, bercinta biar berpada. Jangan melampaui batas dalam bercinta. Bercinta ini selalunya dalam alam ranum. Muda mudi. Nafsunya masih membara. Darah muda membuak-buak menahan gelojak pacuan nafsu yang mengkuda



Bagi yang bercinta, usah didamba apa yang bukan milik kita. Selalunya, kalau kita perhatikan, budak-budak bila bercinta, alamnya pasti berbeza. Mereka sudah tukar segala persekitaran, menjadikan mereka ratu dan raja alam rimba. Kadang-kadang kita geli bila sepasang kekasih memanggil satu sama lain dengan panggilan dalam kamar beradu suami isteri. Mama dan papa, Umi dan Abi, dan bermacam-macam jenis nama panggilan yang pastinya jelek. Jujur aku JELEK !!



Kembali kepada jodoh, percayalah pada ketentuan Tuhan, Insyaallah, DIA lebih tahu yang terbaik buat kita. Kita hanya mampu merancang, namun DIA lah sebaik-baik perancang. Percaya pada jodoh. Baik diri kita, insyaallah Tuhan bagi jodoh yang baik buat kita. 

#bercinta selepas berkahwin 


No comments:

lain-lain cerita jiwa saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...