11 September 2012

Tragedi sebelum hari kejadian.

Sesungguhnya ujian Tuhan itu buat semua hambanya. Jadi, setiap ujian yang mendatang, wajib kita terima dengan redha, atas niat, ada hikmah semua itu. Membetulkan, dan mengajar kita erti kehidupan. 

Mungkin ini ujian buat aku, semalam waktu sedang kemas dewan Kolej Ungku Omar, untuk persiapan Majls Jamuan Merdeka Raya 1Malaysia, anjuran Seranta Felda bersama PERSADA UPSI, aku ter"tragedi". AKu langgar pintu kaca dewan tu sekuat hati. Bayangkan la. 




Sebab aku langgar, pintu dewan tu kaca, jadi korang akan perasaan macam pintu tu dah dibuka. Jadi aku langgar la, ingin pintu dah dibuka. Jujur mata aku langsung tak perasan pintu kaca tu. Kalau aku perasan, tak la aku bodoh sangat nak langgar pintu tu.

Aku ingat cuma langgar biasa je, tiba-tiba kawan aku bagi tau, "azam dahi kau berdarah !! mulut kau pun sekali !!"  Aku bertambah cuak. Terus aku raba dahi. Ya, ada darah !!



Terus aku ke tandas. Cuma yang paling dekat tandas wanita, tak apa aku terjah. Tapi malangnya tak berlampu ! Tak apa aku terjah juga. Suluh guna lampu handphone. Aku tak berapa nampak luka macam mana, teruk ke tidak. Aku tunjuk pada kawan-kawan, dia orang kata teruk, kena jahit. Dia orang suruh pergi klinik. Aku tak nak. 

Alhamdulillah setakat ni tak berapa teruk la. cuma lukanya agak panjang. Insyaalla tak ada apa-apa. Yang pastinya kan berparut. Tak apa lah, mungkin dugaan pertama untuk majlis pertama PERSADA UPSI. 

Terima kasih banyak-banyak sahabat-sahabat yang banyak membantu malam semalam. Hanya Tuhan sahaja dapat balas jasa kalian. Terima kasih banyak-banyak !!

1 comment:

Ain Dzaya said...

pecah berkecai ke pintu tu sampai luka dahi ngan bibir? mesti sakit kan..lepas nie berhati2 ye...

Jom join segment ain:
Saya Nak Ramai Kawans Blog ♥

lain-lain cerita jiwa saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...