03 September 2010

peristiwa ketika balik raya..

inilah kali pertama aku balik kampung naik komuter..


bertolak dari KAB pukul 9.55 pagi,
ramai sangat masa tu tunggu bus,
yela hari jumaat kan, hari last kat upsi untuk edisi ramadhan kali nie..
tapi alhamdulillah..sampai juga aku ke kampus pukul 10.10 pg..
aku tunggu kawan aku kat kampus, sebab rumah kami dekat,
jadi balik raya sama la..
sampai kat komuter terus beli tiket dan tunggu komuter sampai,
tepat jam 10.55 komuter pon mula bergerak..


nak dijadikan cerita sampai kat rawang adalah pertukaran train,
jadi aku pon keluar la..sedar2 je handphone aku hilang!!
aku dah gelabah gile masa tu,
aku terus masuk dalam train yang aku naik tadi balik,
aku terus cari atas kerusi, bawah kerusi,(dengan menebalkan muka)
masa tu ramai mula masuk train tu,
tapi aku dah tak kisah, malu pon malu la,
yang penting fon aku,
cari..cari..tak jumpa jugak!!
aku suruh kawan aku kol,
tiba-tiba aku dengar bunyi fon aku,
cari punya cari.......................
rupa-rupanya dalam sweater aku rupanya..adoi!!!!
malunya!!!!!
kisah yang kedua..
masa ni aku dah lega..
fon aku yang 'hilang' dah jumpa..
aku pon duduk la berhimpit-himpit.
agak ramai masa tu,
sebelah kanan aku perempuan, sebelah kiri aku lelaki,
samapai dekat stesen kl sentral kot, laki nie pon turun,
duduk la sorang mamat negro nie sebelah aku,
dari gerak geri aku rasa die nie muslim..
train pon bergerak,
samapai stesen seterusnya,
masuk la orang..
tiba-tiba ada sorang pak cik tua masuk,
aku dalam dilema,
nak bangun ke atau buat-buat tido,
tiba-tiba, mamat negro ni bangun dan suruh pak cik tu duduk!!
emmmmm...errrrr....maluuunya....
sepatutnya aku la kan..
tengok, bangsa lain dari negara yang tak terkenal pon dengan
adab sopan, tapi menunjukkan adab yang paling sopan..
aku terkesima masa tu...
huhu
inilah peristiwa balik raya aku kali nie...
SELAMAT HARI RAYA!!

No comments: