09 February 2012

Musnahkan tembok penghalang kejayaan !!


Alasan memang mudah untuk dicipta. Dicipta untuk menbataskan tindakan kita. Untuk memlemahkan kita. Sebab itu sebenarnya alasan hanya akan memusnahkan keyakinan kita terhadap sesuatu. Dalam kita melakukan sesuatu pekerjaan atau satu perbuatan, bila wujud alasan, "aku tak mampu buat"  " aku takut nak buat" maka akan musnahkan kejayaan yang sebenarnya milik kita apabila kita yakin melakukannya.

Apabila kita membina alasan, demi menutup kelemahan diri kita, sebenarnya kita membina tembok penghalang untuk kita meneruskan langkah menuju ke matlamat yang ingin kita capai. Tembok setinggi langit kita bina dan kukuhkan yang menghalang kita mengaut kejayaan. 


Untuk kita berjaya, musnahkan terlebih dahulu tembok itu. Pecahkan dah buangkan daripada menjadi penghalang kepada kejayaan kita. Usir jauh dan jangan biarkan ianya menjadi penghalang kepada kita dalam kita menuju kejayaan.



Tanamkan kata-kata dan pemikiran positif dalam minda anda. Kuatkan kenyataan anda boleh lakukannya dalam segenap ruang yang ada dalam minda anda, supaya menjadi azimat yang membakar dan menyemarakkan keyakinan anda. 

Tiada perkara yang mustahil didunia ini selagi anda berusaha untuk mendapatkannya. Jangan pernah putus asa dengan semangat, jangan pernah pandang rendah dengan kemampuan diri anda. Jangan mudah menyerah kalah, dan jangan cepat menyerah kalah!! insyaallah anda mampu lakukan !! jangan lupa tawakal juga demi mendapat rezki yang direstui Tuhan..insyallah..

2 comments:

achik said...

gudluck azam :)

hakir said...

insyaallah, doakan kami !!