03 April 2012

aku pasrah - demam



Oh demam, 
bukan ku pinta akan dirimu menghinggapi diriku, 
cuma kau berkeras nak kan diriku. 
Maka aku rela dan pasrah menerima mu sepenuh jiwaku. 
Andai ini titik temu antara kita, 
mengajar aku erti kesabaran bila disampingmu, 
mengajar aku erti kepayahan bila disisimu...








Oh demam..
Akan aku abadikan dirimu dalam coretan ku, 
tentang dirimu yang sudi menusuk kalbu ku, 
hingga mengalir hingus menahan panahan perasaan yang dikau curahkan padaku. 


Oh demam, 
jiwaku berombak menahan bahang asmara ku pada mu, 
hingga membuat fikiran ku berpinar, 
suhu meningkat lebih dari biasa. 
Itulah penangan mu wahai demam...


Aku redha, aku pasrah, aku terima, aku tetap aku. 


Terima kasih demam. 




#doakan saya cepat sembuh, bonda saya pun sama demam, kami kerinduan agaknya ~

2 comments:

aku HaniAsyira said...

rindu-merindu lah tu..

hakir said...

mungkin jugak la tu kan, hehe