13 July 2011

hangin betul aku dengan driver bas!!

Tadi aku naik bas,
dari bahau ke melaka sentral,
ada hal sikit.

aku sampai kat stesen bas bahau tu dalam jam 12,
janji dalam tiket 12.15,
bila aku tunggu, jam 12.10 baru bas tiba,
aku terus naik,
tempat semua dah penuh,
nak tak nak terpaksa duduk kerusi belakang sekali,
-kerusi azab.

dah la jam 12.30 baru mula bertolak,
inilah janji orang kita-bukan janji melayu.


sepanjang perjalanan,sangat kasihan bagi aku,
dah la duduk paling belakang,
faham-faham sahaja la kondisinya macam mana.

dah la pak cik bas tu bawak laju,
jalan tak rata,
berhenjut-henjut aku.
sampai satu tahap,
aku terhenjut dan tercampak ke kerusi sebelah kanan,
terus aku jerit,
"woi pakcik!! gila ke??!!"-dalam hati.

akhirnya sampai di melaka sentral dengan selamat..
alhamdulillah..


1 comment:

KaKTuS BeRDuRi said...

haha..klakar pulak baca yang tercampak tu..Penah rasa jugak..

lain-lain cerita jiwa saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...