05 September 2011

Filem Hantu Bonceng mencecah 5 juta dalam 5 hari!



5 juta dalam masa lima hari! wow, itu sudah cukup lebih daripada bagus dan cemerlang. Itulah info yang aku dapat melalui satu blog ni tentang kutipan filem Hantu Bonceng arahan sutradara Ahmad Idham.



DIkatakan lagi, purata setiap hari kutipan untuk filem ini adalah mencecah RM1 juta!! dan dipercayai adalah filem terlaris setakat ini dan sudah ditonton hampir 500,000 penonton di 80 pawagam seluruh Malaysia, Singapura dan Brunei. 


"...Perkiraan kutipan tiket bermula dari 31 Ogos sehingga 4 September 2011, di 80 pawagam, serentak di Malaysia, Singapura dan Brunei. Dengan jumlah kutipan tiket sebanyak RM 5 juta ini, menjadikan lebih 500 000 (Lima ratus ribu) penonton telah menonton Hantu Bonceng di pawagam..."

-ulasan blog tersebut-


"..Saya juga menyeru kepada semua pihak yang belum mahu pun yang sudah menonton Hantu Bonceng, untuk pergi ke pawagam, bersama teman-teman dan sanak saudara di Aidilfitri ini, untuk menonton filem ini. Hantu Bonceng adalah sebuah komedi ringan yang mempunyai mesej serta mampu mengeratkan perhubungan di antara rakan taulan dan saudara.....
Selain itu, sekali lagi, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua penonton dan peminat, dan diharapkan sokongan yang diterima berterusan untuk memastikan ‘Hantu Bonceng’ mampu melakarkan satu lagi sejarah perfileman tempatan, dan kita akan dapat berbangga dengan produk filem sendiri.."

-Ahmad Idham-




Dato Siti pon tengok tau..







“Yang pasti ianya sebuah filem yang tidak membosankan dengan jalan cerita yang menarik. Walaupun menonton lewat malam, saya masih ketawa dan menyukai Hantu Bonceng ini.”
-Dato Siti Nurhaliza-




*anda diingatkan untuk menempah terlebih dahulu untuk memudahkan anda mendapatkan tiket..


No comments: