04 September 2011

otak tepu makan lemang


Sejak mula hari raya, tangan dan akal sudah mula malas nak menaip karangan entry terbaru. Mesti bahana makan lemang banyak sangat, sampaikan otak jadi tepu dengan lemak. Kalau dulu ada saja idea nak dikarangkan dan dicambahkan, tapi sekarang susah betul. Kalau ada idea pun, tapi malas pula nak menaip. Haish..



Aku rasa ni mesti sindrom selepas makan ketupat dan juadah raya banyak sangat. Badan semakin membesar. Walaupun puasa sebulan, rasanya dengan hari raya pertama dan kedua dah naik sama macam sebelum puasa. Haish..




Minggu depan dah balik ke UPSI. Sesi sibuk dengan kelas, kuliah, tutorial, tugasan dan sebagainya bakal bermula. Lagilah bertambah sibuk nak menulis entry baru. Bertambah beban dan ujian. Tangan ni dah kaku nak menulis. Rasanya terkial-kial jugak la nak menulis. Bayangkan, cuti selama empat bulan, jarang pegang pen atau pensil. Dah la semester depan ada tiga subjek sejarah. Maknanya banyak la nak ditulisnya. Mulai hari ni kena berlatih menulis ni. Nanti senang hari pertama kuliah. Tak terkial-kial kan.




Raya pun dah nak habis seminggu, rasa cepat masa berlalu. Lumrah alam, tak ada siapa berdaya mengulangi masa. Itu kuasa Tuhan. 

No comments:

lain-lain cerita jiwa saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...