26 March 2011

bila gambar berbicara..

Aku nak berkongsi, beberapa keping gambar, yang aku dan kawan-kawan aku dapat, dan hasilkan, dalam masa 1 jam, dengan menggunakan kamera telefon bimbit dan kamera biasa.

Masa tu aku terlibat dengan pertandingan fotografi, anjuran kelas pengurusan ko aku. So inilah kali pertama aku merasai dan menikmati saat-saat mencari idea dan ilham dalam tempoh yang singkat.


Nasib baik tempat untuk pertandingan ni memang memiliki kawasan yang cantik. Perkarangan kampus Universiti Pendidikan Sultan Idris.

Inilah hasilnya, dan kumpulan aku dapat tempat PERTAMA!! disebabkan temanya bila gambar berbicara, maka penilaian berdasarkan maksud yang dapat diterjemahkan dengan gambar tersebut..

tajuk gambar ni "dimana-mana"



judul gambar ni "anak warisan"



inilah gambar yang aku paling suka, bertajuk "sendirian"


inilah hasil daripada kumpulan aku, dan menjadikan aku mula bersemangat untuk terus berkarya dalam bidang fotografi.

inilah gambar yang telah aku edit. Gambar kat bawah ni ketika sebelum bermula pertandingan....