21 March 2011

dah tau guna adobe photoshop!!

Tarikh 20 Mac 2011, kelas pengurusan ko aku buat kursus dan bengkel adobe photoshop. Yang diajar oleh penceramah terhebat kami, iaitu saudara amir, JMK KAB. 

Aku dah lama nak pegi kursus macam ni, sebab aku jeles dengan kawan-kawan yang pandai design banner atau poster. Kadang-kadang tu tak puas hati ngan design die orang. Kalau aku nak design tak reti pulak..Adoii..

Alhamdulillah, berkat kesungguhan menempuh hari yang mendung, dan jalan raya yang sesak!! (hari-hari yang pelik di Tanjung Malim sebab jalan raya sesak) akhirnya ku gagahkan juga bersama temanku saudara Fikrul hakim, sampai ke Bangunan Pentagon UPSI.

Kursus bermula jam 2.30 petang dan berakhir jam 7 petang. Inilah hasil yang aku buat sepanjang sesi kursus tu...


*klik pada gambar untuk lebih besar

ini bersaiz banner


ini bersaiz poster.

ni poster..(saje prihatin dengan haiwan..)


Yang bawah ni pulak adalah koleksi aku buat selepas aku pergi kursus tu. gigih aku mencuba mencari ilham untuk menonjolkan unsur-unsur dan bakat kesenian yang aku ada..hehehe


sayang sangat awak..



amat saya sayang..

Kalau korang perasan aku suke bereksperimen dengan warna-warna yang ceria. Sebab aku memang minat dengan warna-warna yang cantik, ceria, dan cerah. Nampak tenang je bila kita tengok. Aku suka dengan corak yang simple dan abstrak. Sebab hanya designer je yang dapat faham dan jelas dengan apa yang dia design dan kadang-kadang memberi makna yang sangat mendalam(cewahhh!!!).

Jadi lepas ni tak payah la susah kan orang nak design banner, dan sekarang dah bersedia memikul tugas AJK PDI..hehehehehe Harap lepas ni dapat design yang lagi menarik!!!






2 comments:

Madd said...

cam best je ngan adobe photoshop ni...

hakir said...

memang best. Mula2 pon rase cam susah je, tp bile dah tau sket2, jadi seronok lak. so kena byk explore..try la adobe~