18 June 2011

kacak dan cantik nak kapel

Berapa hari lepas, seorang sahabat mintak sesuatu,
suruh aku tuliskan satu entry,
fasal kapel @ couple.





Mula-mula agak malas
sebab semua orang aku rasa pernah kapel,
kalau tak semua segelintir orang pernah kapel,
dan semua tak pernah nak ambil tahu tentang hukum kapel,






sebab kapel kan seronok, 
boleh sayang-sayang,
boleh pegang-pegang,
boleh cium-cium,
boleh main-main.





Aku malas tulis panjang-panjang,
5 benda ni je yang sebabkan kapel haram.


1-Tidak mempunyai niat yang baik atau sebaliknya.
2-Tidak mematuhi syariat agama.
3-menjatuhkan maruah seorang wanita.
4-Membazirkan wang kepada perkara yang tidak wajar.
5-Membuang masa kepada perkara yang tidak sewajarnya.

*lebih lanjut baca sini



Semua dah besar, dah ada otak
dah boleh fikir baik atau buruk
nak pilih baik, pilih lah,
nak pilih buruk pun pilih la.


yang ini aku tak tahu pula..



walaupun umur muda, tak perlu lah sakan dengan dosa, fikir juga pahala...

No comments:

lain-lain cerita jiwa saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...