14 June 2011

KEMBARA PERSADA 2011 : Uitm Shah Alam

Setelah dua minggu aku tak menulis entry baru, terasa kekok sikit tangan nak  menaip panjang. Yela, dua minggu kan tak menjengah dunia maya nie..

Aku nak berkongsi la pengalaman, dan juga kenangan yang aku dapat sewaktu tempoh dua minggu ni,(banyak siottt!!!!)


Bermula dengan tanggal 30 Mei 2011, aku mula bergerak dari rumah aku, jempol negeri sembilan dan terus menuju ke Pasar Seni, sebab nak tunggu abang sofuan, dia pon join jugak, so ade la kawan kan dari UPSI.

tolong la!!!!


KAmi terus ke Uitm shah alam, (walaupun kami berdua langsung tak tahu jalan ke sana, hehe) Kami dapat mesej yang mengarahkan kami untuk mendaftar kat Kolej Mawar. So dengan tak tau ape2 kami pon pergi jela. MAsa nak naik bas dari Pasar seni tuh, rupa-rupanya kena pakai kad kalau nak naik rapid kl, kami nie mane la duduk kl, so tak tau la kan..huhu masa tu jugak kami beli kad rapid kl tu, katanya canggih, tapi bagi aku menyusahkan jer...

Sampai di Uitm, langsung jadi rusa masuk kampung, hehehe yela, UPSI tu kecik jer, mane la besar gedabak macam uitm shah alam tuhh.. sabo jela..

karya anak-anak felda...


Malam tu terus kami diberi taklimat tentang perjalanan program. Rupa-rupanya esok kami akan jadi fasilitator!! memang mengejut dan kami tak tau langsung fasal tu. Dengan alasan, nak melatih kami semua ahli persada.. Kami dikejutkan lagi dengan kami akan dipecah kepada dua kumpulan. Satu kumpulan akan stay kat uitm shah alam, dan satu lagi akan ke Felda LAyang-Layang , Segamat, Johor. huhuhu sabo jela.. (nasib baik UPSI di Uitm Shah Alam...)

Keesokan hari nya aku dengan atan dan din,(kawan baru dari UPNM dan UMK) pergi ke Felda Bukit Mendi, untuk ambil pelajar. Agak seronok la, dapat makan ikan patin, hehee

MAlamnya terus dengan aktiviti untuk kem moyivasi, budak-budak dalam lebih kurang 300 orang untuk diuruskan oleh fasilitator yang tak seberapa..huhu..

sibuknya..

bagi aku, ini lah program yang aku rasakan paling mencabar pernah aku join. Cuba bayangkan, setiap masa ade je budak sakit, dan pengsan!! aku tak tahu la kenapa, mungkin sebab first time rasa udara bandar kot, tu yang dok lalok jer, err...

wajah-wajah ceria


berkumpul di dataran...

Pernah tu satu malam lebih kurang 5 orang pengsan!! ambulan pon dah boring asyik datang jer ambek budak..


fasilitator yang gigih..atan..hehe


Ada satu malam tu, malam terakhir, ada sorang budak lelaki kena ala-ala kerasukan, mula-mula dia pengsan, lepas tu bila dah sedar meracau-racau. Kami fasilitator tak tido malam tu kena jaga budak-budak ni, takut berjangkit pulak kan, aku dengan kawan-kawan yang lain duduk kat tepi bilik budak yang kena rasuk tu, borak-borak kosong kepenatan...bayangkan, dah la letih seharian nak kena jaga program dan control budak, malam tu tak dapat tido pulak.. pengorbanan kan..

fasi-fasi yang ceria dengan baju birunya..


muka-muka generasi felda..

Yang pelik nya hari akhir, langsung tak ada yang sakit!!!! 

Sepanjang program motivasi ni banyak yang aku belajar, yela bayangkan dengan tak ada modul yang tersedia, kami sanggup buat program untuk adik-adik kami, itulah sumbangan kami untuk anak-anak Felda, supaya insyaallah mampu sampai ke menara gading seperti kami...

*nanti aku sambung lagi..


8 comments:

norillyas hussin said...

nie pogram under ape azam...bestnye...

chekgu Azam Aziz said...

under PERSADA kebangsaan, permuafakatan siswa siswi felda, semua ipta join

FiraHasan said...

la, motif naik rapid kena kad ?
Bayar RM1 je zam kalau nak naik bas tu.
Yang kad tu untuk yg selalu naik je.
Mesti dia main2 dgn azam tu.

dayahremlee said...

seyez jeles jeles ! =.=' haha

norillyas hussin said...

owh..ipta....

Anonymous said...

tq,,,for akak n abg fesi,,yg sggup wat an program nie....nie la program paling best pnh join....akak2 n abg2 fesi sporting giler,,arr....hope,,,t adew program cm nie lg erk....

chekgu Azam Aziz said...

insyaallah, hehe yang penting, apa yang baik dari kakak n abang fasi sampaikan, amalkan lah, yang buruk tinggalkan lah, moga adik berjaya didunia dan akhirat..amin..

Anonymous said...

aminnnnn!!!!!

lain-lain cerita jiwa saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...