18 June 2012

berakhir satu lagi episod

Hari ini tanggal 19 Jun 2012. Hari ni aku akan pulang ke desa halaman tercinta. Mengisi ruang kerinduan yang semakin melohong, pada keluarga, rumah, juga kucing-kucing tercinta. Tidak lupa buat sahabat taulan yang lama tak bersua. 

Episod kali ini sangat memberi makna. Pada mulanya memberi sinar harapan, dipenghujungnya harapan tidak kesampaian. Tentang apa? biarlah rahsia. Seperti mana dalam entry lepas, kan ku kuburkan kenangan itu, dengan kuburan yang tak bernisan. Biar hilang sepi ditinggal masa dan zaman. 



Segala apa yang berlaku pada episod kali ini, akan aku jadikan batas sempadan, supaya tidak tergelincir lagi dalam memandu jalan kehidupan, supaya nanti mudah aku menangkis godaan, mudah mencari jalan yang lurus dan hakiki. 

Jutaan terima kasih dan penghargaan yang tidak terhingga buat sahabat-sahabat tercinta, sudi berkongsi cerita, sudi berkongsi semangat untuk terus membara mengejar misi menjadi seorang guru. Insyaallah apa yang kita usahakan, kan terhasil satu hari nanti. Tuhan lihat usaha kita. Insyaallah.

Cuti yang panjang bukan bermakna masa untuk bermalasan, berlingkar umpama ular sawa kekenyangan ilmu yang diteguk hingga usai tamat kuliah, tetapi masa untuk implementasi dan aplikasi ilmu dalam kelompok masyarakat. Supaya ilmu itu terus menjadi darah daging kita selamanya. 



Buat rakan blogger dan pembaca blog jiwa Saya @ jiwa hakir, ucapan terima kasih yang tidak terhingga juga saya titipkan buat anda, moga blog ini mampu memberi manfaat buat anda semua. Saya hanya insan biasa mencorak madah menghias patah demi patah, untuk tatapan kalian. 

Ampun dan maaf aku pinta, dari hujung kaki sampailah ke hujung rambut, andai diri ini ada menyinggung hati atau perasaan kalian. Sesungguhnya diri ini tidak sempurna. Hanya insan yang bergelar biasa. 

Perjuangan mesti diteruskan !!

3 comments:

Secerah NurRahman said...

gambar:https://www.facebook.com/pages/The-Silence-Studio/368045786546474

chekgu Azam Aziz said...

terima kasih Tinta Pena, gambar yang sangat menarik dan cantik !

dayahremlee . achik . :) said...

:') ALLAH s.w.t beri apa yang kita perlu bukan apa yang kita mahu . teruskan perjuangan sahabat :)

lain-lain cerita jiwa saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...