13 February 2011

aku bingung ke bangang?? ~C++~

Entah mengapa, Tuhan sengaja, menduga kesabaran manusia..
Kepala semakin berputar dan fening gara-gara subjek Structure Programing(C++). Adoiii kepala penuh dengan coding....

korang akan rasa benda nie bila bergelumang dengan C++..


Inilah kerja programmer, menyelesaikan masalah orang. Murnikan kerja sebagai seorang  programmer. Tapi ramai orang tak tau. Mesin ATM, sistem elektronik, sistem komputer, semua tu programmer yang cipta. Hasil daripada kepala otak die orang berfikir nak cipta jalan penyelesaian kepada masalah orang lain. Dia yang bersusah payah berusaha berfikir, mencambah idea, cipta idea baru tak kurang juga menghadam masalah orang lain. 

sangat stressfull bila keluar error warna merah!!!!


Kadang kala ada juga yang tak hargai jasa programmer ni. Ada yang kutuk-kutuk sistem yang ada. Mungkin setiap sistem yang tercipta tu tak semuanya perfect, ada kelemahan tersendiri. So lepas ni jangan la kutuk-kutuk mesin ATM, sistem komputer, mesin-mesin, dan sewaktu dengannya..

Cuba bayangkan kalau dunia ni tak wujud pekerjaan programmer???

5 comments:

aniss said...

hu3..susah jgak,tugas programmer...

hakir said...

huhuhu..kerja programmer adalah menyelasikan masalah orang~

Anonymous said...

memang btul kata2 kau tuuu.....tp yg aku tau aku meme xboleh nak paham dan xda sikit pon perasaan nak jadi programmer tuuuu....bingung ke bangang jwapan dia.....aku BANGANG PROGRAMMER..

Anonymous said...

azam comel...spe sokong???

Anonymous said...

serius aku bru ambil sbjek C++ sem lpas
mmg tensen kowt
srius xbest
tp alhamdulillah lepas,
so xbangang la kan
hahahahahahahahahahahahah
=P