01 February 2011

JEJAK NEW ZEALAND 1 : Pengalaman Baru

kali ni nak bercerita tentang pengalaman di "new zealand".
tanggal 28/1/2011 delegasi PERSADA UPSI & PERSADA UITM SHAH ALAM, terlibat dengan satu program di Maran, Kg New Zealand. Pada mulanya aku macam tak nak pergi, sebab ada program lain (Jejalajah Seri Perpatih, untuk mahasiswa N9), tapi bila dengar nama tempat ni, aku seolah-olah teruja nak ikut skali. Akhirnya aku pergi bersama-sama 20 orang delegasi dari UPSI, dan 40 orang delegasi dari UITM.
Kami tiba disana malam, dalam keadaan hujan renyai-renyai menyambut kami. Penduduk kampung gigih menyambut kami. (terharu).

gigih kan??


Sepanjang progam berlangsung, banyak benda baru yang dapat aku belajar. Terasa bersyukur dapat join program ni, walaupun pengajaran yang aku dapat meliputi pro dan kontra. Kesilapan, kebenaran, dan pelbagai kesinambungan dalam program ini akan aku jadikan sebagai sesuatu yang amat berguna buat aku dan yang lain-lain.



Rasa seronok amat, apabila berkenalan dengan kawan-kawan baru daripada UiTM Shah Alam, terutamanya adik beradik angkat ku, Usop, fadros, Azlan, Mizi, Azizi, dan Adie. Korang memang best walaupun kita keluarga yang ramai.

Inilah keluarga angkat aku..



Tak lupa juga buat keluarga angkat ku yang terbaekkkk, hehehe Dengan layanan yang terbaek, terasa tak nak balik je, masakan yang enak-enak, akan merindui puding, cup cake, coklat, dan makanan-makanan lazat yang lain. (lapaQ)
sedap kan??? fuhhhhh lazat!!!




Terima kasih juga buat penduduk Kg New Zealand!! kalian memang terbaek, terutama penduduk kampung yang ajar aku masak nasi dalam kuantiti yang banyak. Thanks pak cik tukang masak nasi!

nanti aku sambung cerita lagi...

No comments: