18 May 2011

tak tahu kenapa

Selama ni aku tinggal di tanjung malim, bergelar seorang pelajar, susah aku nak faham erti hidup, susah aku nak tengok watak-watak yang hidup dalam dunia(mungkin kalian tak faham..)

bila aku duduk kat rumah dan mula bercuti, baru aku sedar, dalam dunia ni bukan senang kita nak hidup, dan bukan susah kita nak mati..(ajal maut di tangan Tuhan..)

Lagi-lagi bagi aku yang sangat suka memerhati. Aku bersyukur, dianugerahkan Tuhan , dengan sifat memerhati. Ya, dengan sifat ni lah aku mula faham dan tahu erti nak bersyukur dengan apa yang aku miliki.

Mungkin korang fikir aku poyo, macam bagus tulis macam ni, macam aku je yang baik kat dunia nie, macam aku tak pernah buat dosa, macam la aku je insan yang selalu bersyukur...


tenang sungguh bila bersyukur..

Ya, aku akui, aku bukan manusia yang baik. AKu juga pernah berbuat dosa, pernah melakukan apa yang kalian tak pernah terfikir pon (itu aku..)

Namun, dengan memiliki apa yang aku miliki sekarang ni, baru aku sedar, sebenarnya aku tak layak nak buat sedemikian rupa..dengan berbuat apa yang kalian tak akan jangka..

Apa yang aku miliki hari ni, jauh lebih baik daripada apa yang orang lain miliki...tapi mereka tak pernah merungut. Senantiasa bersyukur..



*mungkin aku akan kehilangan??




No comments:

lain-lain cerita jiwa saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...