15 December 2011

penangan awan yang terpilu


Sejak dua menjak ni, lagu awan yang terpilu nyanyian Ning Baizura, seakan-akan berhantu, apabila senantiasa didendangkan dalam rumah aku. Aku tak tahu kenapa, kami satu rumah seakan-akan terpana dan terkesima dengan lagu yang menjetik emosi pendengar. Dengan lirik yang menceritakan berkenaan kehidupan sebenar pelantun lagu tersebut, mungkin juga menambahkan lagi emosi dan perasaan dalam lagu itu, sehinggakan kami benar-benar terkesan dengan lagu itu..hehe



cuba baca lirik lagu ini...

Kerana cinta
Aku kembara
Bagai camar
Melintas laut
Mencari pohon
Untuk berteduh

Kerana cinta
Aku kembara
Ikut lagu
Bisikan hati
Mendamba kasih
Paling setia

Sepasang sayap tak terlihat
Umpama mimpi yang tersimpan
Jadi rintik-rintik hujan
Menciptakan 
Awan yang terpilu

Puisi ini
Tercipta lantas
Tak kesampaian
Hajat meronakan
Gelora rindu
Ku kepadamu

Ingin sekali
Aku ungkapi
Isyarat jiwa
Dengan sempurna
Biarkan kau mengerti
Biarkan kau sedari
Keadaanku yang memujamu




*apa yang anda rasa??

No comments: