29 December 2011

Selamat pagi dan pagi


Bangun pagi satu perkara yang sukar, bila perkataan awal diletakkan ditengahnya. Kenapa? sebab saat itu, mata masih lena, mimpi pun sudah sampai ke klimaksnya. Mana mungkin menghentikan mimpi tatkala klimaks yang dinanti-nantikan sepanjang mimpi. Lebih-lebih lagi bila bergandingan dengan Maya Karin, dalam filem rekaan fantasi, Ombak Syahdu..

Untung tiada jam loceng untuk menyedarkan diri. Takut nanti, habis pecah dibaling ke dinding. Akhirnya terpaksa juga dibersihkan.



Bila sedar, tersenyum sendiri. Ralit memutar kembali bayang mimpi yang beralun sepanjang malam nan sepi. Asyik sungguh.. Bingkas bangun, bila jam menunjukkan waktu semakin siang. Sebelum ke tandas, periksa dulu telefon bimbit, manalah tau ada sebutir dua pesanan yang berbaki tak sempat hendak dijawab. Oh ada. Pesanan dari BB, isinya "Selamat pagi !!". Senyum sendiri, menampakkan garis gigi yang belum dicuci.

Membalas apa yang patut, terus menarik tuala yang tersemat rapi pada penyidai, menuju ke tandas, demi melunaskan apa yang tertunggak sepanjang beraksi dalam mimpi. Mana tau, nikmatnya masih berbaki..

No comments:

lain-lain cerita jiwa saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...