21 April 2011

main teka-teki jam 3 pagi..

Inilah cerita aku dan kawan-kawan, ade ke patut main teka-teki sampai ke subuh!! haish.. apa nak jadi lak..
kejadian ni berlaku semalam, waktu masing-masing sibuk menelaah subjek database system, muncul la, mekeme-mekeme yang berhati tensen(tension) memulakan babak teka teki dalam chat kat facebook. 

Mula-mula masing-masing macam malu je nak jawab, sekadar memerhati dan tersengih je tengok orang lain jawab(agaknya la...) Tapi bila dah semakin panas, masing-masing tak menang tangan nak jawab soalan teka-teki, walaupun soalan die merepek dan jawapan dia sangatlah gaban!!

Aku sempat la tanye 2 soalan..hehe dengan 2 soalan tu je dah buat die orang giler, kuang3..sori kawan-kawan. Korang nak tau tak apa soalan yang aku tanye??

tengok, masing-masing menjadi gila dengan soalan yang diberikan..hehe

soalan pertama teka teki aku berbunyi "dalam banyak-banyak lembu, lembu ape tak ada tanduk??" ha!!! berselirat kamus animalia die orang rujuk nak cari jawapan!! hahaha

tapi malangnya, tak ada sorang pon dapat jawab dengan betul...kaciwa...
jawapan dia....."lembu laut @ dugong" hehehhehe
(semua tepuk dahi bila tau ni jawapan dia...heeeee)

soalan kedua aku tanye, "apakah yang dilakukan oleh mR Bean sebelum dia tidor??"  hehehe
semua mencuba dengan baik, ade yang seakan-akan sakit jiwa!! hahahaha(gelak jahat...)

Akhir nya dapat juga dijawab oleh "miS LoLa" jawapan dia ialah......"tutup mata la"  har!har!har! (gelak tak senonohhh)
Tahniah LoLa!! hhehehehe hadiah dia ialah, aku tulis nama ko dalam entry blog aku, hehehe nie link kepada Fb lola..add la die ek..(motif nak suruh add??????)

Aku rasa itulah sesi teka teki secara on9 yang paling best, hehe yela pecah rekod kot!! jam 3 pagi tuu!!!! mampu??!!!!

KAWAN-KAWAN lain kali kita main lagi ek!!!!


*koleksi teka teki klik SINI

5 comments:

miss nana said...

ehh..yg no2 tu ta de jwpan ke?
haha

Kathy Rospin said...

aku bgn tdo, buka FB, trus tnampak teka teki korang.. penat aku baca..haha

achik said...

kumen kumen kumen~~ haha

jwb nieh ..
satu jwpn..
ubi jadi kayu,pencuri keena tangkap,gigi sakit

DS Mazdasa said...

pe jawapnnya

hakir said...

miss nana: dah letak dah jawapan dia..heehe lupe plak..
dayah ramlee: ini soalan teka teki JMK larhh!!!! xtau jawapan die...kui