20 April 2011

PENULIS SENJA TERAKHIR..

HA!!!! tajuk entry kali ni ala-ala sasterawan kan..hehe ni disebabkan aku join satu contest yang menarik. Aku jumpe contest ni kat satu blog,(aku lupa la blog ape..) so macam menarik je, aku pon join la. 


nak join klik SINI


Antara sebab aku join contest nie sebab title dia menarik. Penulis Senja Terakhir..banyak makna yang boleh disingkap dan diungkapkan..hehe Sebab lainnya, aku memang minat dengan menulis puisi dan pelbagai lagi jenis penulisan(cuma belum menang award je..ngeee..
Inilah puisi aku yang berjudul...




PENULIS SENJA TERAKHIR..


menatap wajah senja yang indah,
terbit rasa puas yang menyala,
setelah lelah dan peluh ku hembus seharian,
habis kudrat aku tumpahkan..

langit senja seolah-olah melambai,
memberi erti tibanya tirai malam,
memujuk suria kembali ke kamar,
mengundang suasana suram dan kelam..

tatkala senja itu,
pernah mencengkam rindu,
pada bulan yang senantiasa merindu,
akan bibit-bibit purnama yang syahdu..


buat rona senja yang terasing,
lelapkanlah hari ku yang indah,
biar tenang jiwa-jiwa hakir,
dan memberi ilham pada penulis senja terakhir..




*chekgu azam aziz tag kan kepada

+dayah ramlee
+tinta pena
+dayah salam

heheheheehehehe




lebih lanjut klik SINI








8 comments:

DS Mazdasa said...

cam menarik.. hahaha

Unknown said...

haha...nak suruh masuk ka???ades..awok xpandai bermadah sastera, berkata pujangga nih...kui3

Cikgu Yuse =D said...

saya suke,,tp saya tak ada blog lagi...lalalal

achik said...

dah ada ilham nie ~ ^^ thank azam..

Ahmad Fikrul Hakim B. Shahruddin said...

nk join gak!!!

chekgu azam aziz said...

join la ahmad fikrul!!!! hehehehe

Unknown said...

semoga berjaya....

aniss said...

moga2 azam menang larr ye..azam kn mnggunakan bhsa yg mmg bombastik...hu3..nasib bek azam xtag kt anis...heeee