02 August 2011

REMAJA BELASAH ADIK, SERANG IBU


KUALA LUMPUR: Tidak tahan perangai anak lelakinya berusia 13 tahun yang gemar mencuri, melawan cakap dan memukul adik, seorang ibu nekad membuat laporan polis dan mendesak pihak berkuasa menempatkan anaknya itu di pusat pemulihan akhlak.
Kesabaran ibu berusia 31 tahun itu hilang selepas remaja terbabit mencuri RM200 milik datuknya sebelum memecahkan cermin kereta dan menyerang ibunya dengan kayu di rumah mereka di Batu Caves di sini, Ahad lalu.


letakkan ibu anda ditempat yang paling tinggi darjatnya..


Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 malam itu, remaja terbabit bertindak demikian apabila mendapat tahu ibunya mengambil RM200 yang disoroknya di dalam beg dan menyerahkan semula kepada datuknya.

Sumber polis berkata, sebelum itu sebaik saja pulang ke rumah dan mendapati wang berkenaan tiada di dalam begnya, remaja terbabit bertindak ganas dengan menumbuk muka adik perempuannya 10 kali kerana menyangka adiknya mengambil wang itu.


sayangilah ibu anda



“Akibatnya, adik perempuan remaja itu yang berusia 11 tahun cedera di muka dan badan, malah dia juga dijadikan tebusan oleh abangnya ketika meminta ibunya memulangkan semula wang RM200 yang dicurinya,” katanya.


*tak disangka, budak berumur 13 tahun sudah berperilaku sebegitu rupa. ganas!! sanggup memukul adik dan ibu dengan alasan yang bodoh. Ini lah rupa generasi baru kita, akal diletakkan sebaris dengan kaki, meletakkan agama pada apa entah. Moga budak ni mendapat petunjuk, untuk kembali berubah menjadi insan yang berguna, buat keluarga, agama, dan negara. sama-sama kita doakan..



No comments:

lain-lain cerita jiwa saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...